Handelsbetingelser.

Opdateret 27/04-2016

1. Generelle oplysninger

PASCO Danmark ApS (”Virksomheden”)
– En del af NRP Group ApS
CVR DK36690674
Spøttrupvej 22 st tv
7400 Herning
info@pascofix.dk
+45 93 30 40 40
www.pascofix.dk (”Webshop”)
Etableret 2015

2. Produkter

Produkter som Virksomheden sælger og leverer til kunden, er nye og overholder dansk lovgivning ved leveringen.
Produkter som Virksomheden sælger og leverer til kunden, er beregnet til limning af materialer og til brug i Danmark. Uanset eventuelle modstående vilkår i betingelserne, er Virksomheden i ingen tilfælde ansvarlig for tab eller skade, der kan henføres til brug til andet formål eller til brug uden for Danmark. Kunden skal skadesløsholde Virksomheden, i det omfang Virksomheden måtte ifalde ansvar for sådant tab eller skade.

3. Betaling

Virksomheden modtager betaling med
– Dankort
– MobilePay Online
– VISA
– MasterCard
– PayPal
– EAN (E-Faktura). Kræver oprettelse som erhvervskunde.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Virksomheden bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

4. Levering

Varer bestilt i webshoppen leveres normalt indenfor 1-3 hverdage.

Kunden kan ved betalingen selv vælge hvilken form for levering der ønskes.
– DAO Pakkeshop (30 kr. inkl. moms)
– Post Danmark – Afhentningssted (39 kr. inkl. moms)
– Post Danmark – Med omdeling (49 kr. inkl. moms)
– Post Danmark – Erhverv (49 kr. inkl. moms) – Kræver CVR nummer

Ved ordrer over 300 kr. tilbydes der gratis fragt, via enten DAO Pakkeshop eller Post Danmark – Afhentningssted.

Kunden skal undersøge alle produkter ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende.

5. Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.

Returneringsomkostninger skal kunden selv afholde. Vores returportal tilbyder let og billig returfragt til kunderne gennem vores samarbejdspartner: http://retur.pascofix.dk

Ved returnering:
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til kontor adressen:

PASCO Danmark ApS
Spøttrupvej 22 st tv
7400 Herning
93 30 40 40
info@pascofix.dk

Bemærk: Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav!

Refusion:
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

6. Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor kunden modtager ordren.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@pascofix.dk. I meddelelsen skal kunden gøre os tydeligt opmærksom på, at kunden ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Kunden kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den findes her: http://pascofix.dk/Fortrydelsesformular.pdf

Fortrydelse kan IKKE ske ved at nægte modtagelse af varen.

Returneringsomkostninger afholdes af kunden selv. Vores returportal tilbyder let og billig returfragt til kunderne gennem vores samarbejdspartner: http://retur.pascofix.dk

Bemærk: Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav!

Varens stand, når kunden sender den retur:
Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – kunden kan prøve varen på samme måde, som hvis kunden prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at kunden ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må kunden altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Kunden må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

7. Garanti

Virksomheden garanterer, at vores produkt ”PASCO FIX® Industriklæbetof” har en holdbarhed på 1 år og ikke udtørrer i emballagen, på den betingelse at flasken er forseglet igen, efter den er blevet åbnet. Skal altid opbevares i opretstående stilling, og på et køligt, mørkt og tørt sted. Uåbnede beholdere kan opbevares i længere tid, hvis de er dybfrosne. Dette bremser aldringsprocessen betydeligt.

Virksomhedens garanti omfatter ikke fejl eller mangler, der skyldes: (i) almindelig slitage, (ii) opbevaring, installation, brug eller vedligeholdelse i strid med Virksomhedens instruktioner eller almindelig praksis, og (iii) andre forhold, som Virksomheden er uden ansvar for.

Hvis kunden opdager en fejl eller mangel i garantiperioden, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende. Kunden skal give Virksomheden de oplysninger om en meddelt fejl eller mangel, som Virksomheden beder om.

Inden rimelig tid efter at Virksomheden har modtaget meddelelse fra kunden om en fejl eller mangel og undersøgt kravet, meddeler Virksomheden kunden, om fejlen eller manglen er omfattet af garanti. Kunden skal efter anmodning sende defekte dele til Virksomheden. Kunden bærer omkostningerne ved og risikoen for produkter under transport til Virksomheden. Virksomheden bærer omkostningerne ved og risikoen for dele under transport til kunden, hvis fejlen eller manglen er omfattet af garanti.

Inden rimelig tid efter at Virksomheden har afgivet meddelelse til kunden efter om, at en fejl eller mangel er omfattet af garanti, afhjælper Virksomheden fejlen eller manglen ved at sende dele til kunden med henblik på kundens egen udskiftning eller reparation.

8. Forbehold

Der tages forbehold for Trykfejl, Prisændringer, Udgående varer og Leverancesvigt fra tredjepart.

Specifikationer og anbefalinger dataark, produktfolder og hjemmeside (dog ikke begrænset til disse), må ikke ses som en garanti. Oplysninger er baseret på laboratorietest og praktisk erfaring. Yderligere informationer kan læses i de respektive produkters tekniske datablade. Kunden er velkommen til at kontakte os når som helst. Vi står altid til rådighed, hvis kunden har brug for rådgivning og vejledning. Der tages forbehold for tryk-, fortolknings- og oversættelsesfejl.

9. Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare købt hos Virksomheden kan indgives til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby.

Kunden kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis kunden er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal kunden angive vores e-mail adresse info@pascofix.dk